fredag 26 maj 2017

Fyra bra nyhetsbrev och en bonus

Jag få en mängd nyhetsbrev varje vecka. Vissa har jag för att det berör jobbet, andra för att jag är medlem eller har handlat hos dem. Ett par har jag för att jag faktiskt läser dem. Och för att jag alltid hittar bra läsning i dem. Just nu är det:

The Skimm - ett amerikanskt nyhetsbrev som ger både högt och lågt från det stora landet i Väster. Det är också väldigt ofta, väldigt roligt skrivet. Det kommer varje dag, och ofta läser jag minst en artikel här.

The Ann Friedmann Weekly - Ann Freidmann är en synnerligen begåvad journalist som också har en väldigt rolig och skarp podd (Call Your Girlfriend). Återigen om du vill läsa bra artiklar och information om vad som händer i USA. Här med ett feministiskt perspektiv. Hittar alltid något bra att läsa här. Kommer en gång i veckan, vilket är väldigt lagom.

Hundra sorters bläck - har jag tipsat tidigare om. Just nu en favorit när det handlar om att få inspiration som rör skrivande. Väldigt högt läsvärde!

Ett fantastiskt äppelträd i blom. Det är mitt.


Är du det minsta intresserad av bok- och förlagsbranschen så tycker jag du ska lägga till Boktuggs nyhetsbrev. Överraskar allt som oftast.

Min bonus är ett nyhetsbrev om musik. Patrik Hambergs Funken levererar ett brev i veckan, ofta med väldigt bra låtlistor inom soul och funk. Tror att jag har tipsat om det tidigare. Men det är fortfarande ett väldigt bra tips!

Maj är nog den bästa månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar