onsdag 5 april 2017

Varför jag älskar internet

Det här året i #blogg100 så handlar det extra mycket om internet och om hur de röster som yttrar sig har betydelse. Det handlar om det fria ordet och det handlar om respekt för varandra. (Allt detta finns ju också i böcker. Och det är därför jag tror benhårt på att läsa.) I detta så finns delaktighet och deltagande, och är det något som ständigt förvånar mig, så är det all kunskap som finns tillgänglig. Smarta människors tankar och funderingar - smarta människor som hittar intressanta texter de delar. Bara idag hittade jag i mitt Twitter-flöde, via en retweet, en fin krönika om Emily Dickinson. Jag blir lika glad och fascinerad varje gång: Att det finns så mycket bra texter! Tack vare internet så hittar vi dem lättare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar