tisdag 18 april 2017

Dagens intag av social media, musik, böcker och film

Det finns få källor till inspiration, kunskap, musik och litteratur som internet och social media. Idag hittade jag via P3Souls twitterkonto Sampha. Och den här låten:



Via en vän på Facebook hittade jag Det svenska hatet av Tamas Gellert. Snabbt nedladdad till min mobil via Nextory. Också via Twitter hittade jag Isobel Hadley-Kamptzs Frihet och fruktan, fast jag egentligen var mest intresserad av hennes essäsamling Om sport och våld. Även här tog det ett par minuter så hade jag åtminstone en av hennes böcker i mobilen.

Dessutom har jag läst den här artikeln om copywritern Vicki Maguire och en sorglig artikel om Prince död i New York Times (det börjar närma sig årsdagen och det märks). Plus sett en sexton minuter lång kultdokumentär, The Heavy Metal Parking Lot, om fans till Judas Priest som Open Culture delade i sitt flöde.

Allt hittat via internet. Så fint ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar