torsdag 13 april 2017

Är årets påskägg Rosengädda?

Just nu undrar jag om det blir någon läsning i påsk. Ögonen går i kors och hemmet är både sunkigt och lite snuskigt. Jag borde alltså inleda högtiden med städning. Orkar dock inte det. Det blir istället soffan och sjunde säsongen av Mad men. Så långt är den lika bra som tidigare. Det är så mycket mänskligt litenhet tillsammans med storartad scenografi och intressant tidshistoria från reklamvärlden.

Jag vill dock piggna till, och jag vill gärna läsa. Helst skulle jag vilja läsa något ganska lätt och roligt, som inte kräver för mycket av min hjärna. Kanske ska jag börja på Emma Hambergs serie Rodengädda där Rosengädda nästa! är den första delen. Har läst henne innan, och vad jag minns så var det rätt underhållande. Låter just nu som ett perfekt påskägg!

Då när det fortfarande var fyllt av choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar