fredag 3 mars 2017

Söndagsintervjun och Johannes Anyuru

En riktigt bra söndagsmorgon är en morgon när jag kommer upp tidigt. Gärna redan klockan 8.00 för fem minuter senare går Söndagsintervjun igång i P1. Då intervjuar Martin Wicklin intressanta personer lågmält men inträngande, personligt utan att bli påklistrat eller kränkande. Otroligt bra radio, och jag kan till exempel rekommendera intervjun med Stefan Holm. Men igår när jag var uppe extremt tidigt på grund av ett extremt tidigt flyg till Stockholm (typ det första som går), så sände P1 en repris av Söndagsintervjun. Och huvudpersonen då var poeten och författaren Johannes Anyuru. En svensk, ung och intressant författare som jag helt har missat.  Det var om möjligt, en ännu bättre intervju och jag körde till Sturup mycket sugen på att läsa Anyuru. Hans nya bok kom i onsdags och heter De kommer att drunkna i sina mödrars tårar. Lägger nog den på läslistan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar