torsdag 16 mars 2017

Några tankar en torsdag

Idag har jag varit djupt tacksam över att jag bara försov mig 50 minuter. Har dock sänt en hatisk tanke till vapendragaren som nästan utan undantag väcker mig två minuter före klockan ringer, men idag sov lika hårt som jag. Inte ok. 

Jag har varit hög på adrenalin efter att för tredje gången i livet provat bouldering. Och tänkt att jag väldigt gärna vill fortsätta med denna klättringssport. Jag har tänkt mycket på cancer och vilken skitsjukdom det är. Har skickat ett ton hatiska tankar mot tumörer som muterar och skyddar sig mot cellgifter. Borde ej existera. 

Jag har också tänkt på hur glad jag är över att kunna läsa böcker i mobilen. Perfekt när det inte finns sittplatser på tåget och det går att läsa ändå! Och jag har orkat dra iväg vapendragaren till ridhusträning - det är något som aldrig hade hänt för sex år sedan. Då hade jag tänkt på hur trött jag var och stannat hemma. Men idag tänkte jag inte på det. 

Hon som borde ha väckt mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar