torsdag 30 mars 2017

Att boktipsa

Idag la en bekant ut en fråga på FB om boktips. Först tänkte jag inte alls dela med mig. Inte för att jag inte har tips, men ibland kan det vara svårt att ge bra förslag på på böcker. För det ska ju egentligen inte passa mig, utan faktiskt passa den som ber om en bra bok att läsa. Samtidigt: Blir det inte bra, så känns det ibland som om det är vänner som ratats istället för böcker. Varje bok är ju en personlig upplevelser och det är ju den man tipsar om och på ett sätt vill ge bort. Men efter att ha avvaktat lite (och ska erkännas kollat in vad andra tipsade om) så gav jag fyra böcker som jag tror passar. Jag hoppas det i alla fall. Så här såg i alla fall min lista ut:

Flickorna/Emma Cline
Hustrun/Meg Wolitzer
Jag lät dig gå/Clare Macintosh
De kommer att drunkna i sina mödrars tårar/Johannes Anyuru

Jag tycker det blev en bra blandning med rätt så mycket allvar. Samtidigt så är det ganska lättlästa böcker med mycket känslor och allvar. Det ska bli spännande att se hur de landar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar