fredag 10 juni 2016

Nästan i mål med inlägg 100

Idag är det mitt hundrade inlägg i #blogg100. Grattis till mig! Men eftersom jag har två inlägg publicerade på samma dag kommer jag att lägga upp ett 101:a inlägg imorgon. Ordentligt ska det vara. Jag har också två tomma dagar, vilket gör att jag går i mål senare än den ursprungliga och riktiga planen för utmaningen. Men vem bryr sig? Inte jag. Det har inte varit lätt, men jag har gjort det. Den här gången har det nog blivit fler nödinlägg än 2014. Fler inlägg som kanske inte haft den kvalitet jag velat, inlägg som bara blev för att det var så illa tvunget att klara den här utmaningen. Inlägg som skrevs väldigt väldigt snabbt.

Detta beror på många saker, och den viktigaste av den är tiden. Det har ändå varit värt sena kvällar och det där ständiga kravet om att producera. Min egen förväntningströskel på vad som måste göras har sänkts och det har öppnat upp för en annan inställning till skrivandet. Det har jag behövt. Sedan gör bloggen att intresset för litteratur och läsning stärks. En måste ju tänka på böcker och leta vinklar varje dag. Och det har varit en rolig utmaning. Jag har en liten blogg med förhållandevis få inlägg men det har ändå varit intressant att se hur innehållet växer fram så snabbt bra på tre månader. Det svåra nu, vis av förra fången, är att hålla liv i detta. Det skulle jag verkligen vilja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar