lördag 19 mars 2016

Vårtecken och memoarer

Har haft en lördag i skogen med den fyrbente vapendragaren. Det är så vi gör de flesta lördagar (och ibland söndagar). Idag gick sökträningen - för det är hundsportgrenen sök vi roar oss med - uselt. Uppletandet marginellt bättre, men det var två tuffa pass och två trötta som nu har landat i soffan. Men vi såg en nyckelpiga under fikapausen (en mycket viktig paus), vilket livar upp och späder på hopp om vår och värme.

Och nu ikväll ser jag att Prince, en av mina stora husgudar när det kommer till musik, släpper sina memoarer nästa år. Enligt Rolling Stone är det den senaste nedskalade och minimala turnén Piano and a Microphone Tour, som är inspirationskällan. Jag ser fram emot boken, men tvivlar på att den kommer att avslöja allt det där jag (och några andra till) vill veta. Han är känd för att kunna bevara hemligheter, den där Prince, och jag undrar om detta är något undantag.

Med det sagt: Jag ser fram emot våren. Jag ser fram emot Minneapolis sonens memoarer.

Så här såg nyckelpigan ut. Jag försökte mata hen med bröd. Det var inte uppskattat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar