onsdag 23 mars 2016

Övergivna böcker

Det tar emot i hjärtat att slänga böcker. Det är helt omöjligt för mig, och helt omöjligt för resten av min familj. Därför är det inte konstigt att det dök upp en kasse med böcker från min syster förra helgen. Dessa ska skänkas - men ville jag ta någon så var det ju varmt välkommet. Är inte helt klar över vem som skänker den här kassen vidare när jag har rotat klart i den. Men jag tror att det blir jag. Och eftersom det är extremt svårt att inte ta någon bok alls, när det bara ligger väldigt många och bara är övergivna, tog jag en.

Övergivna böcker


Vem hör mina tårar är skriven av Fauziya Kassindja och Layli Miller Bashir. Det ska enligt baksidan vara en sann historia om Fauziyas flykt från könsstympningen i hemlandet Togo till en fängelsevistelse i USA. Layli var en juridikstuderande som av en slump såg Fauziyas öde och tog sig an fallet. Det låter ganska spännande. Så här långt.

Ett fynd. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar