torsdag 17 mars 2016

Kvinnor ritar bara serier om mens


Roligt om månatliga utmaningar.

Jag önskar verkligen att jag hade fått det här seriealbumet i min hand när jag var tretton. Det borde vara obligatorisk läsning. Så mycket lättare vissa veckor i ens liv hade varit då. Även om jag tvivlar på att jag hade sett det roliga i menscykeln då, som jag ser det när jag läser Kvinnor ritar bara serier om mens idag, men bara igenkänningen hade gjort att det blev mindre panikstress över det här att titt som tätt ha noll kontroll över sin kropp. Jag vet inte hur många gånger man önskade sin kropp all världens väg.

Sara Olausson står som redaktör och jämte henne får läsaren chans att träffa ett antal begåvade kvinnliga serietecknare. Det är roligt, klokt och allmänbildande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar