onsdag 4 juni 2014

På väg långt bort

Jag ska ut och resa idag, om några timmar går första flyget av tre och imorgon landar jag förhoppningsvis i Johannesburg, Sydafrika. Jag ska tillsammans med en uppdragsgivare få besöka ett utvecklingsprojekt som sedan många år finns i Kapstaden, men som har varit så framgångsrikt att det håller på att utvecklas i Swaziland och Etiopien. Så jag ska spendera några dagar i Swaziland för att lära mig om hur fattiga unga mödrar med hjälp av erfarna mammor kan få stöd att själva ta hand om sina barn och minska sjukdomar, undernäring och i slutändan barnadödlighet.

Här kan du läsa mer om mentormammor

Det innebär att jag inte är säker på om jag kommer att kunna publicera mina sista inlägg i #blogg100-utmaningen. Utmaningen går i mål den nionde juni och då är jag mitt uppe i något som är mycket mer omvälvande än en bokblogg. Så jag kanske inte hänger med ända fram till slutet. Dock har jag givetvis inlägg fram till dess förberedda. Mest för att jag hatar att förlora.

Och för att hålla fast vid bokbloggstanken, trots att jag mest tänker på annat just nu, så vill jag ändå tipsa om att Här ligger jag och blöder är en fantastisk titel på en riktigt bra ungdomsbok. Den är skriven av Jenny Jägerfeld och bör läsas av alla som uppskattar humor och sorg och alla andra känslor däremellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar