söndag 1 juni 2014

Hjälp jag heter Zbigniew

Hjälp jag heter Zbigniew är en rolig bok om att växa upp i en av Stockholms förorter och vara andra generationens polack. Det innebär för Zbigniew att ha ett namn som ingen kan uttala, men ett efternamn som många har roligt åt. Författaren Zbigniew Kuklarz som harsamma namn som bokens huvudrollsinnehavare är copywirter till yrket och Stockholmsbo. Så jag gissar att detta är en till viss del självupplevd berättelse om män och mansrollen, äktenskap som knakar och barn som inte alltid får det utrymme de behöver. För mig var det en väldigt charmig och fnissig bok. Vad jag kan se har även Zbigniew kommit ut med Anteckningar från en liten Fiat. Den skulle jag mycket väl kunna tänka mig att läsa också.


En rolig bok med snygg utsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar