lördag 10 maj 2014

Livet efter dig och lördag

Igår tog jag hem Livet efter dig av Jojo Moyes. Eftersom jag vaknade 4.30 imorse och det är lördag, är boken utläst. Och det är en väldigt rörande kärlekshistoria som gör att man måste komma till slutet snabbt. Jag går faktiskt inte in på handlingen för det är lätt att avslöja den, och då finns det inte mycket kvar av boken. Texten är lättläst och driver händelserna effektivt. Plus att det är ett ganska grovt tecknat persongalleri som gör att skeenden blir viktigare än känslor, i alla fall för mig. Jag kan se filmen framför mig, en typisk romantisk komedi. Dock får den plus för ett litet oväntat slut. Eller åtminstone ett värdigt slut. Det låter kanske som jag tyckte att boken är dålig? Absolut inte, men den är lättviktigt trots att den försöker diskutera ett svårt ämne. Det kan vara bra och dåligt. I det här fallet blir det det senare. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar