onsdag 14 maj 2014

Läsning och vikten av en bra temugg

Jag är en tedrickare, och i min egna ögon, en tedrickare av stora mått. Det är sällan det går en dag utan att åtminstone en mugg inmundigas. Jag är dock ingen finsmakare - kvantitet går ofta före kvalitet, precis som påse går före löste. Dessutom gillar jag fruktiga smaker,vilket jag har förstått är lite svagt. Helst ska man gilla det rökiga och sträva. Jag föredrar det mjuka och snälla. Men att läsa och dricka te är viktigt, och då gäller det att ha bra temuggar som förhöjer den litterära upplevelsen. Här kommer fyra av mina absoluta favoriter:

Obligatorisk för den som vill verka beläst.

Importerad från en presentshop i Paris. Plats för mycket.

Elegant, köpt på ett museum och märkt med min bokstav.

Engelsk romantik som passar perfekt när det är regn ute.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar