måndag 17 mars 2014

Marley och jag

Marley och jag är lättläst, den har lättköpta poänger och den handlar om en labrador. Eller egentligen handlar den om livet som Marleys husse John och hans flickvän Jenny skapar tillsammans. Hunden börjar som ett gulligt projekt för att lära sig att ta ansvar, men slutar i ett otal tokiga upplevelser och oändlig tillgivenhet för ett buffligt djur med glad svans. Den litterära kvaliteten är inte den bästa men jag tror att John Grogan skrattar hela vägen till banken eftersom boken toppade den amerikanska försäljningslistans förstaplats under 50 veckor när den kom ut 2005. Den har fått mig att skratta rakt ut. Dock grät jag inte. Dessutom kan väl inte 2,5 miljoner läsare ha fel?

Extra plus för söt hund på omslaget!

Det går också att se filmen Marley och jag. Gissar att den är som boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar